Brev til kirken i vesten

Hvis Gud skulle skrive et brev til kirken i Vesten i dag, hvordan ville det så lyde?

Dette brev er fra gudstjenesten d. 24 maj 2020 og skrevet af Michael Frost

Til menigheden i Vesten.

Jeg glædes, når jeg ser at I har formået at skabe en enhed mellem kirkeretninger, og at I formår at fokusere på det I har til fælles frem for det der adskiller. Det glæder mig, at I ser og støtter dem af mine kirker der ikke har de samme muligheder som jer selv.

Men jeg har det imod jer…

At I har så travlt hele tiden, travlt med ting der ikke er de væsentligste og ting der hverken får jer tættere på mig eller gør jer lykkelige.

Hvorfor har I tilladt at den verden I møder bag jeres skærme er vigtigere end de mennesker I møder på jeres vej. Hvorfor er I løbet med på en løgn om at I skal leve op til en standard, som ikke findes.

I tror I er frie, men sandheden er at I er slaver.

Slaver af frygten for at gå glip af noget.

Slaver af idealer I ikke er skabt til at leve op til.

Slaver af forventninger Jeg aldrig har stillet til jer.

Hvorfor er jeres tro, blevet til et smykke om en hals og et stempel i et pas? Har I glemt hvem Jeg er, hvad jeg igennem alle tider har gjort og stadigvæk gør. I tror, men I tror kun så længe I ikke behøver at stole på mig, fordi I i bund og grund tror at I selv er i kontrol, I tror at alt det I har beviser at I har kontrol og at intet kan ramme jer. Ved I ikke at uden tillid kan der ikke være tro.

Mange af jer, har tilpasset billedet af mig, så det passe til jeres egne overbevisninger jeres egen verdensanskuelse.  Ved I ikke at jeg er almægtig og ikke kan tilpasses. Ved I ikke at tilpasser I hvem jeg er, står I tilbage med noget der ikke er andet end en magtesløs afgud.

Når jeg ser I rækker ud til folk i nød så glædes jeg. Det glæder mig når jeg ser kirker der gør deres byer til et bedre sted og giver opmuntring og varme til dem der savner dette.

Men har I glemt at jeg har givet jer mandat til langt mere end det, at jeg har givet jer kraft til langt mere end det. At mit mandat til jer, er at gå ud og gøre ligesom jeg selv gjorde, til at sætte de fangne i frihed ved at hjælpe dem hen til mig, til at helbred de syge og til at få mørket til at fly i jeres byer, ved at sprede mit lys.

Se ned på den jord der er under jeres fødder, jeg har skabt det hele, hver en sten hvert et træ hver en sky, men vid at jeg skaber fortsat i dag.

Es 43:18-20

Husk ikke på det, der skete tidligere, giv ikke agt på fortiden; nu skaber jeg nyt, nu spirer det frem, ved I det ikke? Ja jeg lægger vej i ørkenen og floder i ødemarken, så mit udvalgte folk kan drikke.